Sorry, no posts matched your criteria.

این سایت در ستاد ساماندهی ثبت شده و تابع قوانین جمهوری اسلامی میباشد

دانلود آهنگ مسیح یک عشق نصفی

۲۶ آذر ۱۳۹۷
دسته‌بندی نشده
بدون نظر

این مطلب از وب سایت دان موزیک • دانلود آهنگ. انتشار گردید.

دانلود آهنگ مسیح یک عشق و نصفی

در این پست می توانید آهنگ مسیح یک عشق و نصفی را با دو کیفیت اصلی ۱۲۸ و ۳۲۰ به همراه متن اهنگ دانلود کنید

دانلود آهنگ مسیح یک عشق و نصفی

download song | Singer: Masih | Song name: A Love And A Half  | With the text song Share To Masih-A Love And A Half on your social network

خواننده نام آهنگ تنطیم دسته بندی
مسیح یک عشق و نصفی یاسین ترکی آهنگ انگلیسی

 

تکس موزیک مسیح یک عشق و نصفی

 

——-| ♫ 🎵 ♬ |——

🎵Tonight can’t come too soon🎵

🎵tomorrow can’t be late🎵

🎵Just because lately I’ve been high on you🎵

🎵and it’ll never fade cause every time🎵

🎵You’re comin’, comin’🎵

🎵comin’ in that door🎵

🎵I’m fallin’ fallin’ fallin’ like never before🎵

🎵So deep and deep and deeper🎵

🎵than I’ve ever been🎵

🎵And they you leave and make me fall in deeper again🎵

🎵again again again again🎵

🎵again again again again🎵

🎵And ooh baby you strike my heart🎵

——-| ♫ 🎵 ♬ |——

🎵coming in, and you leave with a🎵

🎵parting shot🎵

🎵I love you just like that🎵

🎵what we have is a love and a half🎵

🎵You’re comin’, comin’, comin’ in that door🎵

🎵I’m fallin’ fallin’ fallin’🎵

🎵like never before🎵

🎵So deep and deep and🎵

——-| ♫ 🎵 ♬ |——

🎵deeper than I’ve ever been🎵

🎵And they you leave and make me fall in deeper again🎵

🎵You’re comin’, comin’🎵

🎵comin’ in that door🎵

🎵I’m fallin’ fallin’ fallin’🎵

🎵like never before🎵

🎵So deep and deep and deeper than I’ve ever been🎵

🎵And they you leave and make me fall in deeper again🎵

——-| ♫ 🎵 ♬ |——

🎵again again again again🎵

🎵again again again again🎵

🎵I’m fallin’ fallin’ fallin🎵

🎵I’m fallin’ fallin’ fallin🎵

🎵I’m fallin’ fallin’ fallin’ just like that ooh oh🎵

🎵I’m fallin’ fallin’ fallin🎵

🎵I’m fallin’ fallin’ fallin🎵

🎵I’m fallin’ fallin’ fallin’ just like that ooh oh🎵

——-| ♫ 🎵 ♬ |——

دانلود آهنگ مسیح یک عشق نصفی


دستاوردهای انقلاب اسلامی – پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

۲۶ آذر ۱۳۹۷
بدون نظر


دستاوردهای انقلاب اسلامی

بهمن ۹۷ انقلاب اسلامی چهل ساله می شود. گرامیداشت یاد و راه شهیدان انقلاب و آرمانهای والای معمار کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و پاسداشت و صیانت از ۴۰ سال مجاهده، مقاومت، جهاد، ایستادگی، آبادانی، پیشرفت ما را بر آن می دارد که «راه پرافتخار طی شده» را تجلیل و «افق آینده» را با «امید و اراده بیشتر» مورد واکاوی قرار دهیم. براین اساس ضروری است که «بایسته ها و ملاحظات » زیر مورد توجه سیاست گذاران، تصمیم گیران، برنامه ریزان، کارگزاران، رسانه ها و مسئولان ذیربط قرار گیرد؛

قرن بیستم رخدادهای بزرگی را شاهد بوده است: وقوع جنگ جهانی اول و دوم، جنگ سرد میان ابرقدرت های شرق و غرب، فروپاشی مارکسیسم، فرو ریختن دیوار برلین، جنگ ۸ ساله عراق و هم پیمانان آن علیه ایران،… از جمله این رخدادهای مهم هستند. اما بی شک «وقوع انقلاب اسلامی» بزرگترین حادثه قرن بیستم بود که به قول جامعه شناس بزرگ جهانی «آنتونی گیدنز» «انقلاب اسلامی توجه جهانیان را از مارکسیسم و لیبرالیسم به سمت اسلام جلب کرد.»

 

خانم مارگارت تاچر؛ نخست وزیر وقت بریتانیا گفت: « بعد از جنگ سرد بزرگترین نگرانی ما انقلاب اسلامی است»

نخست وزیر وقت رژیم اشغالگر قدس گفت: انقلاب اسلامی به مثابه زلزله ای است که نه تنها خاورمیانه بلکه جهان را خواهد لرزاند.

انقلاب اسلامی به رغم تهدیدها، تحریم ها، توطئه ها که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ آغاز شده و هنوز ادامه دارد و به خصوص جنگ تحمیلی ۸ ساله که خسارات مادی و معنوی فراوانی برای کشور به همراه داشته و دستاوردهای بزرگی را از آن خود کرده است.

پایان دادن به استبداد ۲۵۰۰ ساله  شاهنشاهی در ایران

با سرنگونی رژیم پهلوی انقلاب اسلامی به حیات سلطنت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی در ایران خاتمه داد.

نظام شاهنشاهی که شاه محوری باستان گرایی و ناسیونالیسم، رابطه خدایگانی – بندگی بین شاه و رعیت» داشت. بدنبال حاکم کردن «سکولاریسم، محو ارزشهای دینی و الهی و وابستگی کامل به غرب» بود.

امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی پس از سقوط رژیم شاهنشاهی در اولین پیام خود به ملت شریف ایران فرمودند: من به این پیروزی که برای ملت ایران پیدا شده است تبریک می گویم. یک شاهنشاهی ظالم دوهزار و پانصد ساله را شما ملت ایران، با مشت و با همتی بزرگ و ایمانی راسخ سرنگون کردید» أصحیفه نور – ج ۵ ص ۷۵

استقرار جمهوری اسلامی حاکمیت اسلام بر پایه خدا

جمهوری اسلامی که برآمده از آرای قاطع مردم ایران بود. بر پایه حاکمیت الهی و تلاش برای تحقق و دستورات اسلام عزیز را سرلوحه خود قرار داد. «ولایت فقیه» که ضامن جمهوریت و اسلامیت نظام و نماد بارز مردم سالاری دینی است از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی محسوب میشود.

مردم سالاری دینی

انقلاب اسلامی حق رای، مشارکت سیاسی، حق تعیین سرنوشت، اداره امور و گزینش کارگزاران حتی رهبر نظام را توسط مردم به رسمیت شناخت و در قانون اساسی جای داد. بطوری که در همان آغازین ماهها و سالهای پیروزی انقلاب، انتخاب نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی، خبرگان، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی را با سرعت مثال زدنی در دستور کار خود قرار داد.

کسب استقلال و آزادی واقعی

خاتمه دادن به حضور بیگانگان از جمله بیش از ۶۰ هزار مستشار نظامی آمریکا که بر همه سلطه داشتند و سران ارتش شاهنشاهی تحت سیطره آنان بودند. این تحقیر ملی را در اسناد و کتاب خاطرات آن دوران پهلوی مشاهده می کنیم.

از سوی دیگر پیروزی و دنباله روی ایران دوران پهلوی از سیاست های قدرت های استکباری در بسیاری از موارد به نادیده انگاشتن «حاکمیت ملی» منجر می شد.

و درست به دلیل فقدان آزادیهای مشروع و قانونی چون آزادی مطبوعات و بیان، خفقان و استبداد حاکم، مردم دست به انقلاب زدند.

انقلاب اسلامی استقلال سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

وشعار (نه شرقی، نه غربی) نماد استقلال واقعی ایران از قدرت های خارجی محسوب می شود.

ایجاد امنیت پایدار

در دوران پهلوی ایران «حیات خلوت» و «ژاندارم منطقه» برای حفاظت از منافع قدرتهای جی بود.

رژیم هم یک «امنیت پادگانی» برای آحاد شهروندان ایرانی ایجاد کرده بود و حکومت رعب، وحشت وهراس را براه انداخته بود.

با وقوع انقلاب اسلامی استکبار تلاش کرد برای مقابله با آن از طریق:

ایران هراسی – شیعه هراسی – اسلام هراسی

ایجاد گروه های افراطی برای بدنام کردن چهره مسلمانان چون طالبان، داعش و..

تشکیل اتحادیه های نظامی از جمله شورای همکاری خلیج فارس

برافروختن آتش جنگ تحمیلی ۸ ساله رژیم بعثی عراق علیه ایران …

را در دستور کار قرار دهد. اما با این همه امروز این ایران است که در جهان ناامن و منطقه حساس و بی ثبات غرب آسیا (خاورمیانه) از امنیت پایدار برخوردار است و از «بازیگران برتر در عرصه تحولات منطقه ای و جهانی است.

امروز بزرگترین سرمایه ایران برای امنیت پایدار استحکام روابط حاکمان با مردم» و نقش آفرینی مردم

در تحولات کشور است.

اعتماد به نفس ملی و خودباوری ملی

انقلاب روحیه «ما میتوانیم» را در میان مردم ایران بوجود آورد.

احساس انفعال و سرافکندگی در مقابل دیگران را از بین برد.

روح خودباوری و اراده ملی همراه با نفی مظاهر فرهنگ بیگانه را در میان آحاد ملت ایران بوجود آورد.

احیای هویت دینی و بیداری اسلامی

بی تردید انقلاب اسلامی موجب تجدید حیات اسلام و بیداری مسلمانان و گسترش اسلام سیاسی بوده است. بسیاری از جنبش های آزادی بخش اسلامی و نیز گروههای مبارز که علیه استبداد داخلی و استعمار بیگانه در نیمه دوم قرن بیستم دست به مبارزه زدند متأثر از انقلاب اسلامی بوده اند. بیداری اسلامی، مقاومت دفاع و مبارزه علیه بیگانگان و گسترش مبارزه ضد آمریکایی، ضد اسرائیلی و تلاش برای حاکمیت اسلام در کشورهای اسلامی مرهون انقلاب اسلامی بوده است.

سازندگی و پیشرفت

خدمات و کارنامه انقلاب اسلامی در حوزه، عمرانی، آبادانی، سازندگی، محرومیت زدایی و پیشرفتهای

بزرگ در کشور خیره کننده و تحسین برانگیز است :

برخورد داری زنان از تشخص و منزلت ویژه در جامعه

زیرساخت های بزرگ کشور در حوزه هایی چون راه های  ارتباطی، سدها، نیروگاه های بزرگ، پالایشگاه ها، بنادی عمران و آبادانی روستاها، افزایش صادرات غیرنفتی در (راستای برون رفت از اقتصاد تک محصولی)

تشکیل نهادهای انقلابی، کارآمد از متن مردم (ساد پاسداران انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی و…)

احصاء، تفصیل و تشریح دستاوردها و کارنامه انقلاب اسلامی خود مجالی دیگر می طلبد که باید در جای خود بدان پرداخت.

 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام


چالش ها و موانع فراروی انقلاب

۲۶ آذر ۱۳۹۷
بدون نظر


چالش ها و موانع فراروی انقلاب

انقلاب اسلامی در حوزه دستاورد، کارنامه و عملکرد موفقیت های بزرگی را بدست آورده است. اما در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برای آنکه بتوانیم ابعاد این انقلاب بزرگ و افق آینده آن را بدرستی تبیین نماییم باید

ناکامیها» و «موانع و چالش های فراروی انقلاب» را شناخت تا با غلبه بر آنها تحقق اهداف بلند و آرمانهای الهی آن را عملی ساخت. در یک دسته بندی که اهم «موانع» و «چالش های فراروی انقلاب» را میتوان در موارد زیر مورد بررسی قرار داد.

 

امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و معمار کبیر انقلاب:

اشرافی گری مسئولان، عدم توجه به مطالبات مردم، وجود روحیه ترس از دشمن، عدم پایبندی به ارزش های دینی، انحراف از ارزشه ای اسلامی و اخلاقی، اختلاف و تفرقه، بی تفاوتی سیاسی، خود باختگی، تحریف آرمان ها و ارزشها، راحت طلبی، رفاه طلبی و تجمل گرایی، زراندوزی و تکاثر طلبی، ذلت پذیری، تحجر و مقدس مابی، نفاق و التقاط» را از جمله چالش های بزرگ انقلاب می دانند.

استاد شهید مرتضی مطهری، نظریه پرداز و ایدئولوگ انقلاب اسلامی؛

«نفوذ و رخنه فرصت طلبان، تأویل و تفسیرهای انحرافی از ایدئولوژی انقلاب بازگشت به ارزش های پیشین، نا تمام گذاشتن نهضت توسط روحانیت، تجدید نظر طلبی و خستگی نیروهای انقلاب» را از آفات انقلاب می داند.

 رهبر حکیم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای (دام عزه).

موانع پیشرفت کشور را در بی توجهی به درون زایی اقتصاد، قبیله گرایی سیاسی یا جناحی و سرگرم شدن به

اختلافات، عدم مبارزه جدی با فساد متکی بودن کشور به نفت و اقتصاد نفتی، تعصب نداشتن به اقتصاد ملی و کالای داخلی و وجود مشکلات و عیوب اساسی در سبک زندگی ، مصرف گرایی، (اسراف و زیادروی و زیاد خرج کردن، رفاه طلبی افراطی و اشرافی گری)، کوچک نشان دادن توان ملت ایران و بزرگنمایی توان جبهه ی استکبار،ایجاد حاکمیت دوگانه، ایمان و اعتقاد نداشتن به وعده های الهی، مردمی نبودن مسئولین، فراموش کردن روحیه و جهت نهضت امام (ره)، مقدم کردن منافع بیگانگان بر منافع ملت، از بین رفتن انسجام ملی» را مورد تاکید قرار می دهند.

***********

انقلاب اسلامی برای «پویایی، مانایی، بالندگی و تاثیرگذاری، کارآمدی باید بر موانع و چالش های فرا رو غلبه نماید و این از ملتی بزرگ با رهبری حکیم و فرزانه امکان پذیر است.

 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام


ضرورت و چرایی بزرگداشت چهل سالگی انقلاب

۲۵ آذر ۱۳۹۷
بدون نظر


ضرورت و چرایی بزرگداشت چهل سالگی انقلاب

 

بازنمایی جایگاه و نقش انقلاب اسلامی در ایران، منطقه و جهان

-ارائه الگویی از انقلابی عظیم و بی بدیل در سطح جهانی

-برخورداری انقلاب اسلامی از ریشه های مردمی

-ارائه الگوی اداره جامعه توسط رهبری دینی

-انقلابی استوار بر مبانی و ارزشهای اسلامی

-احیای هویت دینی و تجدید حیات اسلامی

– نفی سلطه استعماری، استثماری و استبدادی

-پایان دادن به پارادایم انزوای دینی از حیات اجتماعی و سیاسی بشریت

– نقش چشمگیر در بیداری ملتها و شکل گیری نهضت های اسلامی در منطقه

 

ضرورت و چرایی بزرگداشت چهل سالگی انقلاب
ضرورت و چرایی بزرگداشت چهل سالگی انقلاب

 جهان ضرورت تداوم حیات معنوی و انتقال ارزش ها به نسل های جدید

-بازخوانی رویش های جدید و جوان انقلابی و لزوم انتقال ارزشهای انقلاب اسلامی به آنان

-انقلاب اسلامی فراشیعی، فرا ایرانی

– حاکمیت ارزشهای دینی و اخلاقی و مقابله با هنجارهای رژیم پهلوی

مقابله با جنگ نرم

استفاده از ظرفیت های کشور برای خنثی سازی تلاش دشمن در هدایت افکار عمومی (دشمن در صدد تطهیر رژیم پهلوی است)

اقدام هشیارانه و هدفمند با استفاده از هنر متعهد و خلاق در مقابل تهاجم نرم دشمن

شکل دادن به طرح واره های لازم برای پردازش اطلاعات دریافتی مخاطب (اهمیت فضای مجازی)

تولید ادبیات مختلف و آثار ارزنده به صورتهای مختلف

ضرورت بازنمایی دستاوردها و تبیین کارنامه انقلاب

-ترسیم افق روشن و امیدبخش

-تبیین دستاوردهای معنوی و کارنامه خدمات انقلاب و نظام

-یادآوری داشته هایمان از جمله امنیت و اقتدار کشور

-آسیب شناسی دقیق و کارشناسی از دستیابی به اهدافی که هنوز به آن نرسیده ایم (موانع – چالش ها)

اهداف کلی

ترویج گفتمان انقلابی گری

– افزایش آگاهی، ایمان و بصیرت مخاطبان

– افزایش امید و تبیین وجوه امیدبخش انقلاب اسلامی

–  تقویت حس اعتماد و امنیت در میان مردم

– تقویت احساس تعلق اجتماعی

–  انتقال و گسترش ارزشهای انقلاب

– افزایش شناخت نسبت به دشمن

-تبیین نقش امام و روحانیت متعهد و انقلابی

– تبیین نقش مردم در شروع، تداوم و پیشبرد انقلاب اسلامی و …

 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام


افتتاح دوره آموزش مداحی ویژه جوانان توسط معاونت جوانان و نوجوانان عاشورایی

۲۵ آذر ۱۳۹۷
بدون نظر


هیأت رزمندگان اسلام شهرستان دزفول: افتتاح دوره آموزش مداحی ویژه جوانان توسط معاونت جوانان و نوجوانان عاشورایی هیأت رزمندگان اسلام و عاشقان ثارالله دزفول در حسینیه ثارالله شهرستان دزفول .این دوره آموزشی مداحی هرهفته یکشنبه ها ویژه نوجوانان و چهارشنبه ها ویژه جوانان برگزار میگردد و در پایان توسط کانون مداحان پایان دوره صادر میشود


شعر خوانی غلامعلی حداد عادل | خریدار کالای ایرانی‌ام

۲۵ آذر ۱۳۹۷
بدون نظر


شعر خوانی غلامعلی حداد عادل | خریدار کالای ایرانی‌ام

منم پاک فرزند ایران زمین
چراغی در این خاک نورانی‌ام

اگر ترک و کرد و لر و ترکمن
بلوچ و عرب یا خراسانی‌ام

ز تبریز و شیراز از اهواز و رشت
زکرمان و یزدم، سپاهانیم

هوادار آبادی میهنم
نگهدار ایران ز ویرانی‌ام

ندارم به جز مهر ایران به دل
خریدار کالای ایرانی‌ام
 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام


غزلی که استاد بهمنی در شب شعر انقلاب خواند | نتوان گفت که این قافله وا می ماند

۲۴ آذر ۱۳۹۷
بدون نظر


غزلی که استاد بهمنی در شب شعر انقلاب خواند | نتوان گفت که این قافله وا می ماند

نتوان گفت که این قافله وا می ماند
خسته و خفته از این خیل جدا می ماند

این رهی نیست که از خاطره اش یاد کنی
این سفر همراه تاریخ به جا می ماند

دانه و دام در این راه فراوان اما
مرغ دل سیر ز هر دام رها می ماند

می رسیم آخر و افسانه وا ماندن ما
همچو داغی به دل حادثه ها می ماند

بی صداتر زسکوتیم ، ولی گاه خروش

نعره ماست که در گوش شما می ماند

بروید ای دلتان نیمه که در شیوه ما
مرد  در هر چه ستم هرچه بلا می ماند

 

شعار از محمد علی بهمنی

 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام


مجلس حرفه ای ها را بروید،حرفه ای یعنی مداح با اخلاصی که از سوز دل می خواند و استانداردهای فنی را در می نوردد؛بیانات حاج سعید حدادیان

۲۴ آذر ۱۳۹۷
بدون نظر


مجلس حرفه ای ها را بروید،حرفه ای یعنی مداح با اخلاصی که از سوز دل می خواند و استانداردهای فنی را در می نوردد؛بیانات حاج سعید حدادیان

در آغاز دوره جدید کلاسهای آموزش مداحی، مداح و ستایشگر اهل بیت علیهم السلام، حاج سعید حدادیان به جوانان پرشور انقلابی توصیه های ارزشمندی را رهنمون شدند که گزیده ای از مطالب مطرح شده را به سمع و نظر مخاطبان گرامی می رسانیم:

« آنچه که اینجا به عنوان مداحی و ستایشگری اهل بیت علیهم السلام مطرح است شاخصه اش انقلابی گری و انقلابی بودن است. لذا اگر کسانی در این جمع هستند که دینشان را از غیر از نایب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و ولی فقیه می گیرند( مثلا از آقای شیرازی ) بروند و مداحی را هم از آنان فراگیری نمایند … . این شاخصه ی ما است که متعهد به این انقلاب و متعهد به ولایت فقیه و متعهد به امام و شهدا و متعهد به مقام معظم رهبری و فرمانبردار و سرباز حضرت آقا باشیم.»

در ضمن ایشان به هجمه وسیع دشمنان به جامعه مداحان و تولید فیلم های مخرب علیه مداحان انقلابی و نیز حساب ویژه ای که دشمن بر روی جامعه مداحان و جبهه فرهنگی باز کرده است اشاره نمود و خاطر نشان کرد:

« ما یک تعهدی داریم به امام و به حضرت آقا و شهدا، ته کارمان هم ان شاء الله به حق پنج تن شهادت است.»

در خلال این جلسه ایشان ویژگی های فردی مداحان اعم از ارزیابی و کارآمدی خود در زمینه مداحی توسط خود و دوستان صمیمی را حائز اهمیت دانست و آفت غفلت از آموزش غیرمنظم را نیز یادآور شد.

جلسه اول

۱) نفس و منبر بزرگان

نفسی که به انسان می خوره شرط است و تاثیرگذار، حتما بروید و از اشخاص صاحب نظر استفاده کنید. بر کسی پوشیده نیست، ممکن است بعضی از مواضع و بعضی از برخوردهای مکالمه ای حاج منصورآقای ارضی تند باشد. ما این را کار نداریم. الان در مقام دفاع از این نیستیم. ولی در اینکه ایشان صاحب نفس است حرفی نیست. در اینکه به ایشان عنایاتی شده غیر قابل وصف است و قابل مقایسه با هیچ مداحی نیست ، همه هم قبول دارند. همین اخیرا از قول آقای انسانی گفته شده است آقای ارضی هرچه دارد از خلوتش دارد. بعد هم کمیل اسم اعظم است، ایشان آدمی هست که چهل سال دارد کمیل را در سحر می خواند. شما بیا ۵ هفته سحرها بخوان. ببین چقدر توان داری؟ نمی توانی. یک شب بچه ات مریض است ، یک شب مأموریت بهت می خورد می گویی من از سه شنبه شب تا حالا نخوابیده ام خواب ساعت یازده و نیم شب جمعه سراغت می آید. ببینید باید از قیود خارج بشید خانواده رو هم باید با آن تنظیم کنید تا بتوانید کار انجام دهید.. بعضی خودشان را مستغنی می دانند، بعضی ها هم مریض هستند مثلا می گویند من فقط حدادیان، این نشانه ی مریضی است. من نگفتم فقط منصور ارضی، کسی از من شنیده است؟ نه آقای انسانی را هم خیلی استفاده کرده ام از آقای سازگار هم خیلی استفاده کرده ام، بعدش هم من اول از آقای حاج محسن طاهری هم استفاده کرده ام. بله در این استادها کی از هم قشنگتر و از همه بزرگتر است؟ برای من حاج منصور. شک نکنید. بلا شک، از نفس این بزرگوار استفاده کرده ام.

شخصی با بنده تماس گرفته بود و می گفت: روایتی دال بر زیارت شب جمعه ی امام حسین نیست!! خیلی خنده دار است. می گفت: من هم گشته ام غیر از بحار جای دیگری نیست. یک ساعتی ما صحبت کردیم گفتم ابن قولویه کتابی دارد به نام کامل الزیارات که کتابی است که در علم رجال سند است در رجال یک متن داریم یک سند وقتی می خواهند روی سند کار کنند آدمها را می شناسند؛ بحث می کنند این آدم کیه آن آدم کیه؟ این ثقه هست آن ثقه نیست، این شیعه است آن شیعه نیست، این احتمال کذب بر او می رود این اصحاب اجماع است و قس علی هذا. گفتم ابن قولویه کل روایاتی که آورده است قابل اعتماد است و این کتاب کتابی است که سند برای علم رجال است و آنجا در مورد زیارت شب جمعه کلی بحث دارد و روایت می آورد. ما هر چه بحث پیش آمد همه را جواب دادیم. بعد از بحث طولانی به من گفت والا این دکترایی که من دارم می گیرم کشک است. حالا چرا اینطوری می شود برای اینکه ما فقط دانشگاهی درس نخوانده ایم بلکه رفته ایم پای تفسیر آیت الله خوشوقت. دو سه دوره ای ایشان قرآن گفته بعضی جلساتش را ما بوده ایم، یکی دو دوره صحیفه گفته بعضی جلساتش را ما بوده ایم. ما نشستیم پای جلسه استفاده کردیم در ضمن تعارف هم با کسانی که در استفاده از منبر مزاحمت ایجاد می کنند، نداشته باشید .قاطع باشید ،ناراحت هم شد بشود ولی از خط قرمز خودتون غافل نشوید ،خدا باید از آدم راضی باشه. چرا چون شما ترانه خون نیستید که چند تا ترانه حفظ کنید برید بخونید دین مردم در دستتان است و شما به عنوان یک مداح باید مسلح به علم کلام باشید. علم کلام چیست؟ علم کلام علم دفاع از یک اندیشه ی مذهب یک مسلک و یک مکتب است یعنی شما باید شیعه را بلد باشید و ازش دفاع کنید. الان داعش این همه شبهه وارد کرده است یا بعضا نظراتی که ایجاد شبهه می کنند. اینها را شما باید جواب بدهید. همش با احساسات که نمی شود گاهی با یک بیت،کلی از مسائل را حل می کنید. ببینید الان یک مثال بزنم که الان وظیفه ی شما چیست. آمدند گفتند این همه پول خرج می کنید می روید کربلا مردم فقیر هستند بیایید خرج فقرا کنید. سریع بچه های فعال در عرصه ی مبارزه در فضای مجازی آمدند یک کار خوشگل کردند. گفت آن کسی که این خرج را داده است فقیر است، خودش نخورده گفت می خواهم برای امام حسین خرج کنم. فبهت الذی کفر. دیگه لال شدند. ما از شما اینها را می خواهیم.

مجلس حرفه ای ها را بروید،حرفه ای یعنی مداح با اخلاصی که از سوز دل می خواند و استانداردهای فنی را در می نوردد؛بیانات حاج سعید حدادیان

۲) شعر مناسب و با محتوا:

امروز شعر مسأله نیست البته برای ما هست. تفاوت مداحی حرفه ای با مداحی غیر حرفه ای این است که از بین همه این اشعار شعری رو انتخاب کنم با محتوا و در شاًن مجلس. از منبری ها شعر هم بود هر کی هرچه می خواند، در تاریکی هم بود، بنویس آن مهم است. می خواهم یک خاطره بگویم. ما با حاج محسن طاهری رفتیم مجمع الذاکرین سال ۱۳۶۲ یا ۱۳۶۳، آقای حاج محسن طاهری یک شعر خواند. من در تاریکی نوشتم. از آنجا رفتیم رسیدیم به زورخانه شب ماه رمضان بود گفتم من حفظ کردم. ۲۴ بیت بود گفت نه این را دیگر نمی شود شعر طولانی بود. گفتم من حفظ کردم. بعد برایش خواندم

برق هجران شرر افروخته بود         قلب آزاده زنی سوخته بود

تا رسد شوهرش از جبهه جنگ          چشم بر حلقه ی در دوخته بود

گریه ی دخترکش بیش از پیش           بر دل مادر او می زد نیش

بعد شش ما ز بیمارستان             نامه آورد بر او ناه رسان

نامه از شوهر محبوبش بود          کی مرا همسر بهتر از جان

به ملاقات من امروز بیا              لیک با دخترکم نی تنها

دختر این نامه ی بنوشته چو دید              ماجرای پدرش را فهمید

قلک کوچک خود را بشکست           رفت یک دسته گل تازه خرید

شعر به اینجا می رسد به اینجا که می آید که می بیند پدرش بغلش نکرد. مادرش دعوایش می کند و می بیند دست ندارد.

گفت آزاده زن با احساس            شوهرم! دست نداری مهراس

من به بی دستی تو فخر کنم         چون تویی رهرو راه عباس

تا ابد همسر پابست تو ام             هر کجا پا بنهی دست توام

حالا تا حاج محسن این را خواند من نوشتم و خواندم تا الان. الان چند سال است که این شعر را نخوانده ام، الان دیگر این شعر موضوعیت ندارد ولی آن را حفظ کردیم. صد بار هم شاید خواندیم. هر جا هم که خواندیم مردم منقلب شدند. درس هم داد. اگر یک خانمی آمده بود مسجد، که با شوهر جانبازش اختلاف هم داشت زمانی این شعر را می شنید می رفت و زندگی او متفاوت می شد.

چگونه مداح شویم؟

باید بروید علم کلام مربوط به شیعه را بخوانید. اینها واجب است. بروید فرق مختلف را هم بخوانید. هستند کسانی که راسخانه قائل به این هستند که ما نیاز به نماز نداریم چون قائل به این هستیم که حق با علی است. هیئتی هستند ها!! اینها را داشتیم و چه بسا الان هم داریم. اینها را می گویند غالین، یکی از علامت های غالین آن است که اعتقاد به ولایت را مُکفی از عبادت می دانند یعنی نفی فرائض. می گوید واعبد ربک حتی یاتیک الیقین. یقین پیدا کردی حق با علی است پس دیگر نمی خواهد نماز بخوانی. این ظلم به علی است. خود امیرالمؤمنین نماز که می خواند اصحاب امیرالمؤمنین نماز می خواندند این آقا مقامش از همه ی آنها بالاتر است و ما داریم اینها را. خب چه کار کنیم؟

شنیدید می گویند سنی ها می گویند شیعیان نمازشان که تمام می شود می گویند خان جبریل خان جبریل خان جبریل. این را وهابی ها به ما می بندند. یعنی جبرییل خیانت کرد قرار بود وحی را برای علی علیه السلام بیاورد ولی برد برای پیغمبر صلی الله علیه و آله . ماها مسخره می کردیم می گفتیم اینطور نیست. آقایان، در شیعه یک اعتقاد هست در دو گروه خیلی کوچک یکی آن ته ترکیه و یکی ته سوریه واقعا دو گروه کوچک شیعه هستند می گویند علی علیه السلام پیغمبر بوده است و ما داریم از اینها لطمه می خوریم.

خب من می خواهم مداح شوم. مثال بزنم ما می خواهیم تئاتر بازی کنیم استاد گفت بلند شوید برویم تئاتر تماشا کنیم. یک بار رفتیم ما دبیرستانی بودیم و خودمان تئاتر تمرین می کردیم. گفت خب حالا شما شش شاگرد برگزیده بلند شوید من یک تئاتری است که بچه های راهنمایی دارند بازی می کنند برویم تماشا. ما را می بردند تئاتر تماشا کنیم. می گفت تو اگر جای این بازی می کردی چه می کردی؟ کدام بازیگر خوب است کدام بد؟ پس برای ما لازم است در جلسات مختلف حرفه ای ها برای آنالیز کردن متد و روش کار مداحان حرفه ای که احساس می کنیم می توانیم مثل آنها شویم یا علاقه داریم مثل آنها بخوانیم شرکت کنیم و با قرارگرفتن در فضا و شرایط، مهارت کسب کنیم.

برای مثال همین دو روز گذشته ما آمدیم بخوانیم یک شخصی بلند شد گفت می شود شما بعد از قرعه کشی بخوانی؟ گفتم چرا؟ گفت ما می خواهیم برویم. شهرستانی بودند باید می رفتند. گفتم قرعه کشی سر چیست؟ گفتند کربلا است. گفتم چند نفر؟ گفتند ۵ نفر. خب اگر من در ذوقم می خورد می گفتم من را دعوت کرده اند و این همه راه آمده ام و این می گوید نخوان. این حرفها نیست باید مستمع را درک کنی. گفتم صبر کن ببینم. اگر من ۵ نفر اضافه کنم چه؟ ریخت به هم، همه کف و … گفتم نفری چند است؟ گفتند نفری ۳ میلیون. گفتم اجازه بدهید من سه نفر اضافه می کنم. با اضافه کردن سه نفر همه قشنگ نشستند و گوش دادند. خب تو باید این جلسه را ببینی. اگر من در چنین جلسه ای باشم نمی گذارند بخوانم. من می گویم شما باید ببینید که مداح های حرفه ای چه کاری را در چه موقعیتی انجام می دهند و میدان را چگونه کنترل می کنند.

یا مثلا سال ۶۳ با حاج محسن طاهری رفتیم جبهه. آقای آهنگران بود آقای سیدرضا نبوی بود، آقای کویتی پور بود، ده پانزده مداح بودند. یک جایی به اسم ستاد دعا. من کوچکترینشان بودم. گفتند تو برو فلان لشکر، تو برو فلان گردان، تو برو فلان جا. یکی از اینها رفت و برگشت گفت نشد. من زیر دو هزار نفر نمی خوانم اکویش هم باید فلان باشد! خب مرد حسابی! اینها که می خواهی برایشان بخوانی از جان گذشته اند آمده اند شهید شوند آن وقت تو دنبال دو هزار نفر هستی، دنبال اکو هستی؟ این را بفهم اصلا تو چرا جلو نمی روی با اینها؟ یعنی این هنوز به فکر دو هزار نفر و بلندگو است. در صورتی که اولین باری که آقای آهنگران را دیدم ، دیدم از دست دو تا محافظش قهر کرده و آمده بود. چون رزمندگان می خواستند ببوسندش این کلاه کاسکتشان می خورد در صورت و دماغ (آقای آهنگران) و زخمی می کرد. محافظ ها آمدند و رزمنده ها را رد کردند ایشان از محافظ هایش قهر کرد که شما برای چه به سینه ی رزمنده ها زده اید؟ این هم آهنگران. بعد می گویند چرا آهنگران سالهای سال نفر اول مداح انقلابی کشور است؟! تا کور بشوند آنهایی که نتوانند ببینند. آهنگران حاضر است دماغش خرد شود ولی کسی به یک رزمنده نگوید بالای چشمت ابروست.

یک وقت مجلس یخ می کند بروید ببینید مداح حرفه ای چه کار می کند که این جلسه ی یخ کرده را بالا بیاورد. برعکسش یک روز یک جلسه ی خوب را مداح حرفه ای استثنائا خراب می کند، با خودت عهد کن که این اشتباهی رو که این کرد من نکنم.

یک مثال بزنم یک روز میکروفن خراب بود پرت کردیم. گفتم این چیه خراب است؟ فکر می کردیم اگر این کار را نکنیم حرفه ای نیستیم. کار غلط را هر کس بکند غلط است. شما مؤدب به آداب باش. نگاه نکن ببینی من آنجا غلط می کنم،تو غلط می کنی غلط بکنی.

در جلسات حرفه ای شرکت کنید بعد هرچه من اینجا برای شما می گویم فایده ندارد. شما هرچه جلسات حاج منصور بروید حال کردن خودش را هم می بینید این خیلی مهم است. ما به جلسه می رویم بعد خودمان چیزی گیرمان نمی آید چون همه ی وقتمان صرف این می شود که چیز گیر مردم بیاید تازه اگر صادق باشیم خیلی وقتها وقتمان صرف می شود که یخمان آب شود. آن وقت می بینیم نه ، ما جلسه می رویم خودمان حال کنیم. این یک مقام است در مداحی که هر بار که می خوانم خودم حال کنم و سخت ترین کار این است که من جلوی حال خودم را به خاطر وجود دوربین و اقتضائات دیگر بگیرم. هزار دفعه من خواسته ام خودم را له و لورده کنم ولی دوربین بوده و اغیار بوده اند جلوی خودم را گرفته ام.

مجلس حرفه ای ها را بروید. حرفه ای یعنی مداح با اخلاصی که از سوز دل می خواند و استانداردهای فنی را در می نوردد. یعنی خودش استانداردهای جدید تولید می کند.(آن کسی که استاندارد های فنی را رعایت می کند آماتور است.)

حاج سعید حدادیان در پایان جلسه اول،  مبحث جلسه آینده را تاریخچه و پیشینه مداحی تعیین نمود و شمه ایی از مباحث را این گونه ترسیم نمود:

جلسه ی دیگر من می خواهم تاریخچه و پیشینه ی مداحی را بگویم. یکی دو جلسه ی اول نظری است و لازم است باشد. پیشینه ی مداحی به زبان فارسی از کی بوده است؟ بروید کتاب فتوت نامه ی ……… ، نمی گویم کی نوشته است. اسم کتابش هم ملا حسین کاشفی صاحب روضه الشهدا کتابی دارد که این کتاب را یک مستشرق آلمانی که اسمش را نمی برم و شما باید پیدا کنید می آید در سده ی اخیر این مستشرق می آید این کتاب را ترجمه می کند. در این کتاب که فتوت نامه ی اصناف مختلف دوره ی خودش است که پیش از صفویه است، بیست و هفت صنف موضوعیت و موجودیت دارند. آیین نامه ی صنوف است. مانیفست اصناف مختلف است. بیست و هفت صنف هم هر صنفی کلی است و شاخه های مختلف دارد مثلا سقاییان یک صنفی هستند. می گوید ریشه ی سقاییان به کی بر می گردد؟ حمالان صنف دیگری است که ریشه ی آنها به کی بر می گردد. می گوید آدم ابوالبشر امانت الهی را حمل می کرد پس من که حمال هستم باید بار مردم را که می برم باید امانتداری کنم و برسانم. بعد در مورد حمالان و مانیفست و آیین نامه شان کلی مطلب نوشته است. آنجا یک صنف را مطرح می کند که پیش از صفویه بودند یعنی حدود شش هفت قرن پیش کتاب نوشته است که می تواند دو سه قرن قبل از خودش را تحلیل کرده باشد. آنجا یک فتوت نامه دارد به عنوان فتوت نامه ی کمربستگان، در اینها یک بخششان می شوند مداحان. کمربستگان یعنی می گویند این کمربسته ی امام رضا است یعنی امام رضا پشتیبانش است و این کمر بسته در خدمت امام رضا باشد. کمربستگان کسانی هستند که اهل بیت صلوات الله  علیهم اجمعین پشتیبان اینها هستند. آنجا می گوید مداحان به سه دسته ی اصلی تقسیم می شدند. آن موقع مداح بوده است فکر می کنند مداحی از حاج منصور شروع شده یا از آقای آهی یا حاج اکبر ناظم شروع شده است در زبان فارسی!

رده اول مداحان پایه خوانان بودند. چرا می گویند پایه خوانان؟ چون پای منبر می ایستادند. پس اول آن بوده است. از آن موقع آمده و به اینجا رسیده است.

رده ی دوم غراء خوانان بودند. شما می دانستید مداحی چنین بساطی داشته، آیین نامه داشته است؟ آیین نامه اش را می آورید می خوانید ببینید در شش هفت قرن پیش مداحان چطور زندگی می کردند بعد ما الان می گوییم این را نپوش، این کار را نکن می گوید برو بابا!

رده ی سوم مرصع خوانان بودند. مرصع خوان کسی بود که اولا به چند زبان می خواند ثانیا مُتَنتَن می خواند، ثالثا شش دانگ صدا را داشت رابعا به کل موسیقی ایران و اطراف مسلط بود. در قرن گذشته که پنجاه سالش را من عمر کردم ما فقط یک مداح داشتیم که مرصع خوان بوده است. آن هم سلیم مؤذن زاده بوده است. انگلیسی خوانده، عربی خوانده، فارسی، ترکی هم خوانده است. بعد ایشان در هر کشوری که می رفت مخصوصا کشور عربی او را تعظیم می کردند حتی آدمهایی که ترانه خوان بودند مثل ابراهیم تاتلیس آمده دست و سر او را بوسیده چون موسیقی که اقای سلیم مؤذن زاده ارائه داد کار هر کسی نبود پیاده کردنش او اورژینال بود. کاری ندارد یک روز شما بردارید بیاورید نوحه ی اربعینی را که خوانده است. میگذاریم و با هم گوش می کنیم. بعد این می رود بالا بعد دوباره پایین می آید صد نفر می آیند این را اجرا کنند اگر توانستید این را پایین و بالایش را اجرا کنید. یعنی دوباره به همان جا برگردند. بعد ایشان آهنگهای مختلف، گوشه های مختلف، آوازهای مختلف را مسلط بود حالا ما زود رفتیم. پایه خوانان روضه خوان بودند یعنی حرف می زدند. بیشتر حالت سخن گفتن بود خیلی شعر گرا نبودند. پس اینکه می بینیم بعضی ها همین جوری حرف می زنند در گذشته بوده است. غراء خوانان مخلوطی از شعر بوده و نثر و نظم بوده و حالا این هم خودش حساب و کتابهایی دارد. من تعریفش را هنوز نگفته ام تعریفش وقت می برد. من دارم به شما کد می دهم که جلسه بعد من پوشه ای دارم از خانه بیاورم و با هم مطالعه کنیم این بخش کار ،کار تئوری است ما هنوز ورود به خواندن نکرده ایم و در این دو جلسه ورود پیدا نمی کنیم. در این دو جلسه ما ورود به خواندن نمی کنیم. ما می خواهیم این را یاد بگیریم که اگر این آقا پس فردا رفت تلویزیون و دوربین مقابل این آقا آمد  سؤال می کنند آقا شما که مداح اهل بیت هستی پیشینه ای از مداحی مثلا ایران را برای ما بگو. کتابی را که فلان مستشرق ترجمه کرده است چقدر برای ما بد است، این مستشرق آلمانی است، می آید ایران و علامه ی طباطبایی را این به دنیا معرفی می کند، فیلسوف بوده به ایران می آید وقتی فلسفه ی آقای طباطبایی را می بیند احساس حقارت می کند و شاگردی می کند برای علامه و بعضی از کتابهای بسیار مهم ما را همین مستشرق چاپ می کند و ما متأسفانه کار نکرده ایم و عقب هستیم. این مستشرق را نامش را پیدا کنید و کاشفی را که صاحب کتاب روضه الشهدا است به هیچ وجه پیدا نمی شود. فقط در تهران در کل کشور یک نفر یک جلد از این کتاب دارد. آن یک نفر هم آدرسش را به شما نمی دهم. ممکن است یک جلسه دعوتش کنم بیاید اینجا ولی اگر بخواهد شروع کند ممکن است سه ربع ساعت در مورد همین جریان مداحی در آن سده برای شما صحبت کند.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام


شعر ویژه میلاد امام حسن عسکری علیه السلام

۲۴ آذر ۱۳۹۷
بدون نظر


شعر ویژه میلاد امام حسن عسکری علیه السلام

شعر ویژه میلاد امام حسن عسکری علیه السلام

از ازل آب و گلم گفت : که من کوثری ام
فاطمی دین و حسینی ، حسنی ، حیدری ام

همه ی دلخوشی ام ای گل زهرا سلام الله علیها این است
که خوش اقبال از این مرحمت داوری ام

سر در قصر بهشتی دلم بنوشتند
که مسلمان مرام حسن عسگری ام

چه کسی مثل من دل شده دلبر دارد ؟
چه کسی مثل تو ای دوست کند دلبری ام ؟

من که مجنونم و آشفته – تورا می خوانم
سربازار غمت-یوسف من – مشتری ام

به همه نسل بنی فاطمه سوگند که من
تا صف حشر بگویم که علی اکبری ام

آری آری بخدا کف زدن اینجاست حلال
که حسن داده مرا وعده دیدار و وصال

آسمان مهر وتولای تو داردآقا
عرش درسینه تمنای تو دارد آقا

حور و قلمان بهشت اند گدای نفست
باغ رضوان سر سودای تو دارد آقا

از شعاع افق چشم تو بالاتر چیست؟
ماه سودای قدم های تو دارد آقا

هل اتا آید وآقایی تو می خواند
جبرئیل آیت غرای تو دارد آقا

عرصه محشر وآغاز شفاعت از توست
عالمی حسرت فردای تو دارد آقا

گوشه صحن وسرایت ، حرم آل عباست
خاک سرداب گل پای تو دارد آقا

زیر پایت نظر افکن که تماشا دارد
دل آواره به خاک قدمت جا دارد

وای اگر جلوه کنی ! – جلوه نکرده این است
هرچه خون است به پای علمت می ریزد

بی تو خورشید خریدار ندارد یعنی ،
هرچه نور است ز عرش حرمت می ریزد

عمر نوح ای همه روح – تو را لازم نیست
کشتی نوح از این عمر کمت می ریزد

از دل خسته خداوند نگیرد غم تو
که سرور از دل دریای غمت می ریزد

دست خالی نرود هیچکس از درگه تو
از تهیدستی سائل درمت می ریزد

تو ابالمهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف زهرایی سلام الله علیها ودوم حسنی علیه السلام
مجتبای دگر فاطمه سلام الله علیها – آقای منی

تاکه من چون حسن عسگری علیه السلام آقا دارم
ز عیار گل دلبر دل زیبا دارم

زندگی زیر لوایش چه صفایی دارد !
روزگار خوشی از این قد و بالا دارم

با محبت تر از این جمله ندارم در دل
که به بالای سرم مثل تو بابا دارم

به وجود تو امام حسن عسگری علیه السلام است
که به کنعان دلم یوسف زهرا سلام الله علیها دارم

ای بنازم به مقامت که امانت داری
من امان نامه ز امضای تولا دارم

حاجت روی جگر گوشه تو ما را کشت
ای بسا دست توسل به تو مولا دارم

مادرت منتظر آمدن مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف توست
صبح میلاد تو هنگامه هم عهدی توست

سامرا خاک گل ماست خدا می داند
خاک من از گل مولاست خدا می داند

نظر از سامره بردار دلم را بنگر
حرم عسگری اینجاست خدا می داند

نه من از کوی تو دورم به همین منزل چند
بعد منزل نه به اینهاست خدا می داند

حج تویی کعبه تویی در دل من خانه توست
طوف کوی تو مهیاست خدا می داند

حرم و گنبد و گلدسته تو در عرش است
عرش زوار دل ماست خدا می داند

طلب و دعوت و همت همگی نزد شماست
ورنه دل قافله پیماست خدا می داند

بین مانیست کمی فاصله یابن الهادی علیه السلام
جز من و گرد همین قافله یابن الهادی علیه السلام

شاعر:محمود ژولیده


فرق بین شیعه و دوست

۲۳ آذر ۱۳۹۷
بدون نظر


داستان های ناب امام حسن عسکری علیه السلام | فرق بین شیعه و دوست

داستان های ناب امام حسن عسکری علیه السلام | فرق بین شیعه و دوست

در کتاب تفسیر منسوب به امام عسکری علیه‏السلام و نیز در کتاب مرحوم قطب الدین راوندی – به نقل از دو نفر از راویان حدیث به نام یوسف بن محمد و علی بن سیار – آمده است:

شبی از شب ها به محضر مبارک حضرت ابومحمد، امام حسن عسکری علیه‏السلام وارد شدیم.

همچنین والی شهر که علاقه ‏ی خاصی نسبت به حضرت داشت، به همراه شخصی که دست های او را بسته بودند، وارد منزل امام علیه ‏السلام شد و اظهار داشت: یا ابن رسول الله! این شخص را از دکان صراف در حال سرقت و دزدی گرفته ‏ایم.

و چون خواستیم او را همانند دیگر دزدان شکنجه و تأدیب کنیم، اظهار داشت که از شیعیان حضرت علی علیه ‏السلام و نیز از شیعیان شما است و ما از تعذیب او خودداری کردیم و نزد شما آمدیم تا ما را راهنمائی و تکلیف ما را نسبت به این شخص روشن بفرمائی.

حضرت فرمود: به خداوند پناه می‏برم، او شیعه علی علیه ‏السلام نیست، او برای نجات خود چنین ادعائی را کرده است.

سپس والی آن سارق را از آن جا برد و به دو نفر از مأمورین خود دستور داد تا آن سارق را تعذیب و تأدیب نمایند، پس او را بر زمین خوابانیدند و شروع کردند بر بدنش شلاق بزنند؛ ولی هر چه شلاق می ‏زدند روی زمین می‏ خورد و به آن سارق اصابت نمی ‏کرد.

بعد از آن، والی مجددا او را نزد امام حسن عسکری علیه ‏السلام آورد و گفت: یا ابن رسول الله! بسیار جای تعجب است، فرمودی که او از شیعیان شما نیست، اگر از شیعیان شما نباشد پس لابد از شیعیان و پیروان شیطان خواهد بود و باید در آتش قهر خداوند متعال بسوزد.

و سپس افزود: با این اوصاف، من از این مرد معجزه و کرامتی را مشاهده کردم که بسیار مهم خواهد بود، هر چه مأمورین بر او تازیانه می‏زدند بر زمین می‏خورد و بر بدن او اصابت نمی‏ کرد و تمام افراد از این جریان در تعجب و حیرت قرار گرفته ‏اند.

در این موقع امام حسن عسکری علیه ‏السلام به والی خطاب نمود و فرمود: ای بنده‏ی خدا! او در ادعای خود دروغ می‏گوید، او از شیعیان ما نیست، بلکه از محبین و دوستان ما می ‏باشد.

والی اظهار داشت: از نظر ما فرقی بین شیعه و دوست نمی‏باشد، لطفا بفرمائید که فرق بین آن‏ها چیست؟

حضرت فرمود: همانا شیعیان ما کسانی هستند که در تمام مسائل زندگی مطیع و فرمان بر دستورات ما باشند و سعی دارند بر این که در هیچ موردی معصیت و مخالفت ما را ننمایند.

و هر که خلاف چنین روشی باشد و اظهار علاقه و محبت نسبت به ما نماید دوست ما می‏باشد، نه شیعه ‏ی ما.

سپس امام علیه ‏السلام به والی فرمود: تو نیز دروغ بزرگی را ادعا کردی، چون که گفتی معجزه دیده ‏ام؛ و چنانچه این گفتار از روی علم و ایمان باشد مستحق عذاب جهنم می‏ باشی.

بعد از آن، حضرت در توضیح فرمایش خود افزود: معجزه مخصوص انبیاء و ما اهل بیت عصمت و طهارت می ‏باشد، برای شرافت و فضیلتی که ما بر دیگران داریم و نیز برای اثبات واقعیات و حقایقی که از طرف خداوند متعال به ما رسیده است.

در پایان، امام عسکری علیه‏السلام به آن مرد – متهم به سرقت – خطاب نمود و فرمود: باید شیعه‏ی علی علیه‏السلام در تمام امور زندگی، شیعه و پیرو او – و دیگر اهل بیت رسالت – باشد و ایشان را در هر حال تصدیق نماید؛ و نیز باید سعی نماید که هیچ گونه تخلفی با ایشان نداشته باشد و خلاصه آن که در همه‏ی امور، خود را هماهنگ و مطیع ایشان بداند. [۱] .

(۱)۱- تفسیر الا مام العسکرى علیه السلام : ص ۳۱۶، ح ۱۶۱، الخرایج و الجرایح : ج ۲، ص ۶۸۴، ح ۳، مدینه المعاجز: ج ۷، ص ۲۵۷۹٫

 

منبع: اهل البیت علیهم السلام

 

 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام